Translate

giovedì 23 gennaio 2020

Deportazione...






Deportazione……

M’è fatta arricurdà
'o juorna ca papà
a casa nun turnaie
e ‘o nonno,
‘o pate ‘e mammema,
ca chiagnenno
cuntava ‘o fatto
comme era juto.

Turnaie a doppo tanto
e nun ‘o canuscette
quanno me chiammaie
‘a mieze ‘a terra
che steva attraversanno.
Io me truvaie
nu scanusciuto nnante
c’accumpareva
comme a nu santo
c’ancora un sapevo
a me che vuleva.

Mammà ca ‘o canuscette
dicette:- Curre. è pateto,
ma rummanette
comme a na preta
fino a ca nun chiagnette
spaventato.

Ormaie ‘e nire attuorno
erano proprio tante.
Nun m’arricordo
‘a faccia ca facette
e si capette chello ca succedeva
a me ca ‘n ‘o vedevo
‘a duie anno arreto.

Fuiette luntano,
mmiez’’e pummarole
e m’annascunnette
fino a ca scuraie ‘o cielo.
Quanno m’accumparette
n’ata vota
teneva na faccia cchiù pulita.

‘O riesto ‘un m’arricordo
comme jette.
Me cunzulava mammema
ca me raccuntava
cose ca nun sapevo
e me faceva ‘o fricceco
pe me vedè allero
ca nun sapevo ridere…

d’’o juorno ca chiagnette
cu nu fucile ‘ncuollo
e m’ero fatto
muollo muollo
‘nzuappato ‘e lacreme…
fino a dint’a ll’osse.

Gioacchino Ruocco
Ostia Lido     24.01.2020




Nessun commento:

Posta un commento