Translate

martedì 6 febbraio 2018

Carmela....

Castellammare di stabia. Terme nuove


Carmela


Quanno me vene a mmente
‘o core se lamenta
malamente.

Quanno ‘a tenevo mente
‘o core sparpetiava
comme a niente

mentr’essa s’allummava
e me teneva mente
cu ll’uocchie afflussionate.

Passaiemo na stagione
ca ‘o friddo ‘un ‘o sentevo
tanto ca m’astrigneva

dint’’e braccie soje
addò io me perdevo
sentenno ‘o core forte

ca me sbatteva ‘nfaccia
e me stracciavo ogne penziero
c’ormaie cchiù scemo e’ ll’ate

currevo quann’essa me chiammava
e me faceva perdere
chello ch’’e me restava

fino a ca me truvaie
mane ‘e piere attaccate 
senza cchiù ragiunà-

Carmela era nu spasemo
ca se pigliava ll’anema.
Quanno nun le bastaje

accumminciaje a dà nummere.
Nu juorno ca guardaje
‘a qualche passo arreto

capette ca Carmela
pe me nun era cosa.
nun era chella rosa

ca io vulevo affianco,
ma ‘o maletiempo 'e quanno
nun se raggiona cchiù.

E arrevutanno 'a storia
m’avette fa capace
ca pure piacenneme

era fernuto ‘o spasemo.
ca ce purtava a sta uno cu n’ato
cchiù astrinte e ‘nnammurate.

Nu juorne era passato
uno cchiù gruosso ‘e me
c’’a smecciava sempe.

Io ero nu guaglione,
l'ammore ‘e nu mumento
e comme a tale dicette:

Vaco e torno.
Si tardo nu mumento
aspettame dimane

E io cu ‘e mmane mmane
restaie nu pare ‘e juorno.
Senza me piglià scuorno.

Quanno ‘a vedette,
doppo qualche mese
steva facenne ‘a spesa

c’’a anne nun faceva
e cu na panza grossa
‘e qualche mese.

Nun me vedette manco.
Si pure me vedette,
ca me passaie a fianco,

fecette finta ‘e niente.
Ormaie aspetto ‘o viento
cu ‘a vela pronta a mmare.

Quanno ritorno ?
Si overo parto
parte senza penziere

‘e riturnà ancora.
Pe farme furastiero
ce vò nu poco ‘e tiempo.

Si no quanno ritorno
‘o primmo ca me ‘ncontra:
me fà:- Nun ire chillo?

E io che le dico
ca ‘un saccio dì buscie ?
‘O guardo e ‘un o rispongo ?

o comme se faceva
facenno finta ‘e niente
ritorno addò so’ stato

Tanto nun tengo niente
'a me fà perdunà ?
Songh'io ca forse avanzo...

Gioacchino Ruocco
Ostia Lido        05.02.018

Nessun commento:

Posta un commento