Translate

mercoledì 6 maggio 2015

‘O cunto che me facette tata



‘O cunto che me facette tata
era cchiù gruosso ‘e mille ruciuliate
dint’’a la varva de lu maletiempo
ca la varca nun ce ‘a faceva a stà a lu mare
cu tutto lo cuntiento
ca la purtava ncielo
ncopp’a llonna
e la scenneva  comme a nu sciuliariello
quase nfunno
a tucca ll’evera marina
sempe cchiù verde
sempe  cchiù culumbrina
vedennose arriva chesta ‘nfroata.

P’’e rrecchie mie era na connoliata
e m’addormette sunnannete all’istante
comme pe na iastemma de na fata
o zuco ‘e caramella addobbecato.
Che suonno me facette assieme a te,
comme si fosse state figlio ‘e rre
ca se zocava chello ca voleva.
E ogne ccose ne regneva tanto
ca quanno se scetaie fuie nu chianto
ca nun ferneva maie.

Lu cunto ieva nnate e m’addurmeva
n’ata vota comme a na rota ca gira
e porta nnanze la carretta
p’arrevà  da chi t’aspetta 
senza lagnanze
felice ‘e te vedè.

Currevo nnanze e me truvavo ncielo
invece ‘e cammenà pe terra.
Scanzaie na guerra, nu male tiempo forte
ma me truvaie nnante a na porta
ca s’arapeva e si chiureva sempe,
ca te faceva a piezze peccerille
si tu sbagliave 'o canzo,
ca si sarvave appena nu capillo
furtuna avive e cchiù nun ire mpiso.

Trasette e me truvaie n‘ata vota
a te a nnaze comme a sarvamiento
a n’onna  c’arreva grossa,
ca me rumpeva ll’ossa si m’acchiappava
e cu nu strillo allora me scetaie
e stive ancora ancora a ffianco a me
ca me guardave e te redeva ll’uocchie
ca c'eremo truvate n’ata vota.

Chi pe sti mare va sti pisce piglia
e me guardaste comme a na guaglincella
ca torna da campagna e int’’e capille
se porta addore ‘e anepeta nuvella,
na foglia ‘e ciclamino e nu trifoglio
pe girà foglio e nun avè paura
‘e nun te truvà cchiù mmiez’a sti mbruglie
dint’a chell’uoglio ca te fa cadè
e vrociolianno vrociolianno vaie dint’a lo cielo
e mmiez’ tanta guaie
mentre può sta felice mbraccio a me
ca nun so’ figlio ‘e rre
ma n’ommo chiaro
comme è chiara la voce ca te chiamma
senza triemmele, senza squasiamiente

cuntento de tenerte 
fina a che vuò resta nziemo cu mme..


Gioacchino Ruocco

Ostia Lido                07/05/2015
Inserita nella raccolta "Ce steva na vota..."

Nessun commento:

Posta un commento