Translate

venerdì 21 febbraio 2014

Ogni vote ca penzo a stu paese




Ogni vote ca penzo a stu paese
s’’o primmo a ce fa’’e spese.
E quanno ce ritorno,
me vene a chiagnere

senza pigliarme scuorno
penzanno ca nun pozzo fa
cchiù niente p’’o cagnà.
Nu juorno me ne jette, comme a tante,

no pe cercà fortuna,
ma pe campà senza st’appriesso all’ate,
a chille ca se credeno cchiù furbè,
c’hanno pigliato ‘o terno affuggiata,

ca primme ‘e nascere
se songo già vennuto
‘o pate, ‘a mamma, ‘e frate.
Pur’io me facette ‘o lungomare

migliare ‘e vote
mò appriesso a na guagliona,
mò appriesso a nu pensiero
e penzanno, comme si fosse aiere,

me sentette comme a nu furastiero
senza a nu paese addò turnà.
Pateme ne suffrette cchiù ‘e me
vedennemo partì all’impruvviso

e ce lasciaime cu nu sorriso
ca sapeva ‘e chianto.
Turnavo, ma nun era comme a primma,
Scrivevo, ma nisciuno me pensavo.

Chi rispunneva diceva na buscia
‘A vita mia era sultant’a mia.
Vulesse fa capì a chi è rimasto
Ca io nun sto suffrenno ‘e nostalgia,

me mancano ll’amice punto e basta,
ll’aria d’’o mare, ll’aria ‘e stu paese
c’’a dintt’’o core nun se ne vò j.
Tenitevello astrinto: è nu tesoro

E nun ce ne sta n’ato tale e quale.
Chi ‘o ddice, dice na fesseria,
mannaggio a isso e quanno aggio ‘ncuntrato
Ma io nun ‘o facette pe dispietto,
partette penzanno ‘e ce turnà
ma si faie  passà ‘o tiempo assaie
te vene sulo ‘a voglia ‘e nun turnà.


Gioacchino Ruocco
Ostia Lido, 7 settembre 2009

Inserita nella raccolta "Primma ca se fa juorno"
pubblicata nel libro Turnanno arreto
a Roma nel 2010



Nessun commento:

Posta un commento